Oracle Bulut Uygulamalarını Yapay Zeka ile Geliştiriyor

15.01.2018

Yakın dönemde bahsini sıkça duyduğumuz yapay zeka, dünya üzerinde birçok alanda aktif şekilde kullanılmaya devam ediyor.

1

Yakın dönemde bahsini sıkça duyduğumuz yapay zeka, dünya üzerinde birçok alanda aktif şekilde kullanılmaya devam ediyor. Özellikle finans sektöründe bir süredir entegre şekilde kullanılan yapay zeka uygulamaları sayesinde, oldukça karmaşık olan öngörü hesaplamaları saniyeler içerisinde tamamlanıyor.

Entegre uygulamalar sayesinde işletmelerin maliyetlerinde ciddi düşüşler yaratacağı tahmin edilen yapay zekanın kullanım alanları ise oldukça geniş. Geçtiğimiz günlerde dünyanın en büyük ikinci yazılım firması olan Oracle tarafından yapılan açıklamayla ise kullanım alanlarına bir yenisi daha eklendi!

Uyarlanabilir Akıllı Sistemler

Bulut tabanlı entegre uygulamaları ve platformları ile tanıdığımız Oracle, yapay zeka konusunda da başı çekiyor. Finans, tedarik zinciri ve müşteri hizmetleri gibi birçok alanda çözümler sunan marka tarafından yapılan açıklamada; uyarlanabilir akıllı sistemler sayesinde bir işletmenin tüm çalışanlarının yapay zekada yaşanan en son gelişmelerden anında faydalanabilecekleri belirtildi.

Oracle tarafından kullanıma sunulan ve Adaptive Intelligent Apps (Uyarlanabilir Akıllı Uygulamalar) olarak adlandırılan ürünlerin, hali hazırda kullanımda olan Oracle Cloud Applications üzerine eklendiği de yapılan açıklamalar arasında.

Şirketin uygulama geliştirme departmanında başkanvekili olarak görev yapan Steve Miranda açıklamasında “Bunu mümkün hale getirmek için daha fazla entegrasyon ihtiyacını ortadan kaldırdık ve Oracle Cloud Applications’a yapay zeka kabiliyetleri ekledik. Sektördeki en gelişmiş yapay zeka temelli uygulamalar, birinci ve üçüncü parti verileri birleştirerek ileri seviye makine öğrenimini karmaşık karar alma mekanizmaları ile birlikte çalıştırıyor.” diyor.

Uyarlanabilir akıllı sistemlerin entegre edildiği her bir uygulama, son kullanıcıya doğru zamanda güncel verileri aktarıyor. Bu sayede karar alma sürecinin basitleştirilmesi ve işletmeler için daha verimli şekilde yürütülmesi hedefleniyor.

Sistem içerisine alınan veriler ise Oracle Data Cloud’dan geliyor. Dünyanın en büyük üçüncü parti veri havuzu olan Data Cloud, 5 milyar tüketici ve işletme kimliğinden elde edilen aylık 7.5 trilyon göstergeden oluşuyor. Bu verilerin ve işletmenin kendisine ait olarak göstergelerin çeşitli analiz süreçlerinden geçirilmesi sayesinde uyarlanabilir akıllı uygulamalar; gerçek zamanda tepki verebiliyor, öğrenebiliyor ve uyum sağlayabiliyor. Bunu yaparken ise hem geçmiş dönem verilerinden, hem de dinamik olarak elde edilen verilerden faydalanıyor.

Finans ve Satın Alma

Geçmiş dönem verilerinden elde edilen trendlerin ve risklerin analiz edilmesi sayesinde, finans ve tedarik zinciri süreçlerinin optimize edilmesi mümkün. Yapay zeka ile entegre çalışan uygulamalar ile her bir fatura için önerilen indirim oranları, nakit akış dengesi, müşteriler ve tedarikçiler arasındaki optimum nokta gibi veriler de hesaplanıyor olacak. Aynı zamanda her bir tedarikçinin geçmiş verileri incelenerek en doğru ödeme planlarına da gerçek zamanlı şekilde erişilebilecek.

Müşteri Hizmetleri

Yapay zeka ile entegre çalışan uygulamalar sayesinde, müşteri talebi ile çözüm arasında geçen sürenin ciddi şekilde kısaltılması da mümkün. Sıkça sorulan soruların en hızlı şekilde cevaplanabilmesi için makine öğreniminden ve veri analizinden faydalanan sistem, otomatik dönüşler sayesinde müşteri hizmetlerinde yaşanan yoğunluğun da önüne geçmenize yardımcı oluyor.

Satış

Bir sözleşmenin tamamlanabilmesi için ideal adımları da görmenizi sağlayan sistem, tekliflerinizi güncellemeniz için önerilerde de bulunuyor. Aramalarınızda yeni sohbet noktaları yaratmanızı sağlamak için güncel haber akışlarını inceleyerek en doğru iç görüleri sunuyor.

Pazarlama

Hedef kitlenizi en doğru şekilde anlamanız için gereken iç görülerin sunulduğu yeni uygulamalar sayesinde kampanyalarınızı optimize edilebiliyor. Farklı pazarlama kampanyalarının bireyler, gruplar ve topluluklar üzerinde aldığı etkileşimler incelenerek ortaya konan öneriler ile, gelecek iletişimlerinizi en etkin şekilde planlamanız da sağlanıyor.

Tedarik Zinciri

Yapay zeka destekli uygulamalar, öngörüsel analizler ve makine öğrenimi kullanılarak bağlı cihazlardan alınan verilerin en etkin şekilde işlenmesini sağlıyor. Cihazda yaşanabilecek sorunların önceden tespit edilmesi ve önlenmesi için gerekli adımların tavsiye edilmesi, planlama verilerinin en optimal şekilde ayrıştırılmasının otomatikleştirilmesi gibi birçok özellik sayesinde tedarik zinciri yönetiminde büyük değişiklikler yaratıyor.

Oracle Çözümlerini İncele